Wednesday, June 24, 2009

Jalan-jalan cari makan..

Sudah masuk hari kelima aku tiba di bumi Yemen ini. Dan sehingga hari ini belum pun sempat untuk aku update blog ini.. haa.. jadi dikesempatan yg ada ini dapat la aku update blog aku ini...
Sepanjang 5 hari nie bolehlah dikatakan makanan di sini semua sedap2 belaka.. mana taknya, duduk kat sini asyik mkn je kerja aku. Dan semua org pun tau aku kalau pasal makan mmg tak pernah tolak punyer.. hehe.. dari mula aku sampai ke sini hinggalah ke hari ini puas juga lah aku mkn.. dah macam2 jenis roti aku mkn.. mcm2 jenis salad aku telan.. nak2 pula semua ditanggung beres kan.. tengok la gambar2 kat bawah nie yg sempat aku rakam..


makanan pertama aku nikmati semasa dalam flight ke Dubai.


sebenarnya aku order ayam.. tp ada rupa ayam tak? hai konfius aku..



buah-buahan..



haa.. nie bukan roti canai tau.. tapi pak arab nie dah ready nak tebar roti arab nie atas meja makan kami..


mai ai.. makan ke apa nie..


haa.. yg nie paling aku suka.. dessert org arab.. pisang cicah madu.. fuh! sedap tak terkata..



teh herba.. ada rasa pudina sikit..


breakfast at movenpick Hotel, Sana'a..


makan lagi..


Tabouleh.. teringat mkn kat al rawsha


nasi tomato + kambing junior.. dijamin kurang kolesterol punyer..



makan buah kaktus di babul Yemen

haa.. jgn main2.. teh tarik pun ada tau..


last sekali pekena starbucks la pulak.. nasib baik aku tak lentoq kt kedai tue.. huhu



so, start balik nanti nampak gaya aku akan berpuasa sebulan la nmpk gayanya.. huhu

8 comments:

  1. eh...corak ape kt atas minuman starbucks ko tue??? macam pokok palma je...huhu

    p/s: orang bulan ramadhan baru stat puasa..nampaknya ptd unggul stat bulan rejab la ye....huk!

    ReplyDelete
  2. cik permata.. haa.. tue yg specialnya kat sini.. pokok palma tue manggambarkan kesedapan cappuccino nie.. hm.. lazat tak terkata.. nyam2..

    ReplyDelete
  3. makan, makan jugak... jangan lupa bawak balik buah tangan haaaa...

    ReplyDelete
  4. Wah..hebat tul makanan tu semua.. tapi awas jangan kena appendiks udah ler...

    ReplyDelete
  5. hai cik ptd.. kalau cengginilah cara ko makan, aku rasa jangan kata herbal life, taukeh herbal life pun tak sanggup nak jadik consutant. Anyway, enjoy the food ye.. Makan kat tempat asal tak sama dengan makan kat Mesia.. tempat asal lagi ori..
    p/s: Macam kenal aje baju yang cik ptd pakai tu.. ha ha dah sampai yemen baju tu yer..

    ReplyDelete
  6. mywanfai,

    yg tu bisa diatur.. jgn risau.. tp mywanfai tak kecur lidah ke tgk kambing junior tue.. hihi

    wafa,

    jgn risau.. mkanan dia tue takde apa2 kot.. klu pedas pun rasa mcm tomato je.. hihi..

    shima,

    takpe la klu taukeh herba life pun takut.. tp jgn dari dulu sampai skrg kata nak start tapi tak start2 jugak.. hahahaha..

    ReplyDelete
  7. makk aii.. aku tengok pun dah kenyang..heeeee~

    ReplyDelete
  8. Hai cik ptd kalau makan tu ingat2 sikit jangan main bantai aje semua yg terhidang habis kau kebas ( Macam Kasim Baba & 40 Penyamun daaa ) . Nanti besok nak beli baju kena tukar size xxl pula he....he....

    Sambil bertugas tu timbalah pengalaman sebanyak mungkin.

    Hati-hati dalam perjalanan , always beware of H1N1.Kami semua doakan cik ptd selamat bertugas dan selamat kembali ke tanah air ok. We are proud of you.

    ReplyDelete