Sunday, June 14, 2009

Ya Habibi.. Ya Maulana..

kurang empat hari lagi aku akan melangkah semula ke balai berlepas antarabangsa.. kali terakhir dulu pada bulan November tahun lepas.. selepas beberapa bulan aku akan kembali ke balai berlepas itu semula..
ha.. sebenarnya yg paling aku suka bila masuk balai berlepas tue ialah dapat naik train ke international airport yg kat dalam tue.. aku rasa kagum dan takjub melihat kemajuan yg aku nikmati di negara aku sendiri.. dari segi pemeriksaan imegresen pun Malaysia lah yg paling efisien sekali.. so bila tgh jalan2 tue, ternampak warganegara asing yg dtg ke Malaysia, aku rasa sombong sikit dgn diorang.. tak tau kenapa.. mgkin sebab pengalaman di lapangan terbang negara-negara lain buat aku rasa sakit hati dan geram..
Apa pun, pengalaman ke negara org nie membawa aku seribu satu pengalaman.. aku suka berjalan dan mengembara.. aku juga mempunyai impian dan cita-cita.. aku harap sampai suatu masa dan ketikanya nanti, aku akan dapat menjejakkan kaki ke seluruh pelusuk negara di dunia.. bab kata seorang teman, "saya nie dah menjejakkan kaki hampir 2/3 dunia.." wah.. kagum aku dgr cerita dia.. aku harap suatu masa nanti, apabila aku mencapai kedudukan yg tertinggi nanti, aku juga berupaya untuk menjejakkan kaki aku ke seluruh dunia..

No comments:

Post a Comment