Friday, May 29, 2009

Hello Bruno..

Pagi ini aku dikejutkan dengan e-mail drp Bruno Rodriguez yg bertanyakan khabar aku disini.. hampir aku terlupa kenangan aku bersama Bruno semasa di Peru.. Seperti Ursula, Bruno juga merupakan sahabat aku semasa di Peru tahun lalu.. mereka berdua lah yg byk membantu aku semasa urusan komunikasi di sana..
Teringat Bruno lah yg membawa aku dan Pa'e ke tempat mesyuarat.. Museum de Nacion adalah antara destinasi wajib kami.. tempat di mana Pa'e dan aku bergaduh dgn mamat n minah Latin tue semata-mata utk mengambil pas utk delegasi kami.. kelakar bila teringat.. dgn menaiki van tue juga la Bruno membawa kami pusing-pusing bandar Lima.. Dia jugalah org yg menerangkan kpd kami ttg cerita2 di sebalik bandar Lima tue..
Bruno Rodriguez nie sebenarnya seorang pelajar di sebuah universiti di Lima.. orgnya sgt segak dan tampan.. berbeza sedikit dari Ursula, Bruno nie adalah sukarelawan bagi persidangan APEC tue.. jadi mereka berdua lah yg byk membantu kami bagi urusan2 semasa APEC yg lalu.. Tahun ini, kata Bruno dia akan ke Singapore.. Jadi aku pun mengajak dia untuk dtg ke Malaysia juga.. Sekurang-kurangnya dpt juga dia melihat tempat aku di Malaysia nie.. Ursula pula, dia bekerja di Kedutaan Malaysia di Lima.. tahun ini dia juga mahu ke Malaysia utk menyambung pelajaran.. Seandainya mereka berdua dtg ke Malaysia, aku mahu memperkenalkan makanan2 di Malaysia yg sgt enak.. sate, ayam percik, lemang, dll..
Apa pun, biar jauh jarak kita disini, rangkaian global pasti dpt menghubungkan persahabatan kami.. mungkin suatu hari, apabila aku kesana semula, sekuarang-kurangnya ada rakan yg dpt memandu arah aku.. chow..

No comments:

Post a Comment