Wednesday, April 15, 2009

1 tahun yg lalu...

Hai semua..

hm.. rasanya sudah lebih 1 minggu aku tidak mengemaskinikan blog Kembara Duniaku ini.. Ramai yg bertanya ke mana aku menghilang.. Ha.. sebenarnya aku tidak kemana-mana.. aku masih di sini.. Cuma sejak akhir-akhir ini aku agak sibuk sedikit dengan tugas seharian..
Dalam aku sibuk-sibuk dengan kerja-kerja di pejabat, tiba-tiba aku terfikirkan sesuatu. Pada waktu ini setahun yg lalu apa agaknya yg aku buat.. waktu ini setahun yg lalu apa yg aku makan.. di mana aku makan.. apa yg aku sembangkan dengan kawan-kawan.. di mana aku shoping.. apa yg sedang aku fikirkan.. Kadang-kadang aku merasa pelik.. setiap hari aku makan.. setiap hati aku bercakap, berjalan, shoping.. tapi aku tidak dapat nak mengingati apa yg aku lakukan setahun yg lalu.. cuma yg pasti, waktu begini setahun yg lalu, aku masih di fstep.. kalau la aku masih di fstep masa itu.. dan kalau lah aku masih tak keluar dari fstep apa agaknya yg terjadi pada aku ye.. mungkin aku tidak berpeluang ke Peru.. mungkin aku tidak berpeluang menaiki "Business Class" dengan penerbangan MAS.. dan yg pasti blog ini bukanlah "Kembara Duniaku".. hehe..
Bila difikirkan semula dah macam cerita novel pula kan.. dulu cita-cita aku nak jadi novelis.. sebab masa tue aku gila baca novel.. agaknya kalau aku masih dengan cita-cita tue adakah aku akan menjadi seperti Norhayati Berahim.. atau mungkin seperti Aisya Sofea.. atau mungkin seperti Syarifah Abu Salem.. mungkin kah?
Pernah juga dulu aku bercita-cita menjadi pegawai tentera.. kalau lah aku nekad dgn kerjaya itu, mungkin skrg aku berada di Kem.. mungkin sekarang aku dah merantau entah ke mana.. sudah tentu juga aku tamat dengan diploma sahaja.. dan yg pasti tentu aku ramping sebab hari-hari kawad..
Tapi itu semua 1 tahun yg lalu.. mungkin juga 5,6 tahun yg lalu.. aku pun dah tak ingat dah.. cuma yg buat aku teringat bila tiba-tiba aku terbaca sesuatu tentang pegawai tentera.. hm.. apa pun aku masih menyimpan keinginan menjadi pegawai tentera.. tapi memandangkan aku kini ada kerjaya sendiri yg aku rasakan stabil dan selesa, maka cita-cita ini hanyalah sebuah impian..
Hm.. apa agaknya aku mimpikan tahun lepas ye..

2 comments:

  1. eh mana pergi entry 365 hari aku kurus tu?? cik ptd dah kurus ke?? hua hua hua

    ReplyDelete
  2. entry tue telah dikeluarkan memandangkan cik ptd tidak yakin utk kurus.. huhu..

    ReplyDelete