Tuesday, April 28, 2009

aduh.. buah nangka jatuh..

Hai Semua..
Hari ini macam biasa aku akan ke Kafe utk sarapan bersama rakan.. tengah elok-elok aku bersembang tiba-tiba aku terkejut mendengar bunyi buah nangka jatuh.. bila aku menoleh haa.. nangka besar rupanya.. hehe.. aku nak menangis pun ada tgk nangka tue jatuh nangka.. bukan nangis sebab sedih.. tapi nangis sebab aku terpaksa menahan ketawa dan masa yg sama kesian.. hehe.. nak terburai juga isi perut nie waktu tue.. hai mcm mana lah blh cuai jatuh tangga tu makcik oii..
Teringat aku pada suatu peristiwa masa aku masih study di Segamat. Masa tue aku duk kolej Mutiara. Kolej aku nie pula mmg bersebelah je dgn kelas.. kalau aku lompat tingkap kolej pun dah boleh masuk tingkap kelas tue.. punyalah dekat kelas aku tue ngan kolej.. so, mcm biasa bila kelas kul 8 tue, 7.50 masing-masing berarak beramai-ramai ke kelas. Nak jadi kes, ada la sorang kwn aku nih mmg suka benar bersembang.. sampaikan tgh2 jalan pun nak sembang. Dia stok sembang nie bukan takat berckp je.. klu blh ngan tangan kaki pun dia gerak sekali.. ada skali tue sedang asyik dia bersembang, dia toleh belakang nak pastikan yg kitorang mmg mendengar cerita dia.. tapi tgh2 dia syok berckp ntah mcm mana kaki salah pijak tangga.. ambik ko.. tergelungsur 10 anak tangga.. aku yg terkejut masa tue mmg tak blh ckp la.. aku terpaksa pandang tmpat lain.. perut aku mmg sakit sgt waktu tue.. antara nak gelak ngan kesian.. aku rasa mcm nak pecah je esofagus aku nih.. hehe.. tapi yg bagusnya aku nih, aku tak terfikir pun nak tolong dia.. aku rasa nak gelak je time tue.. mmg kelakar la.. apa punya kwn la aku nih.. hehe..
Ada kakak aku nie pula pernah jatuh tangga juga.. tapi aku tak ingat pasal apa.. tapi aku ada ckp tau masa tue, " kalau tak betul, jatuh tangga".. sekali duduk tak duduk dia jatuh tangga.. tapi sebab apa dia jatuh aku tak ingat la.. hai..
Ada sekali tue aku ngan adik-adik aku dulu suka main gelongsor kat tangga.. kitorang akan letak tilam dan gelongsor atas tue.. rasa seronok pula gelongsor 10 anak tangga.. hehe.. sampai la kena jerit ngan mak baru masing-masing berenti main tilam gelongsor tue.. hehe.. tapi paling best masa kat umah kem terendak.. ada 20 anak tangga.. dari atas kami gelongsor sampai bawah.. hehe..
Masa kat sekolah selayang pun kelakar juga.. nak jadi cerita dpn sekolah tue ada la orang tengah buat jalan.. so, banyak la lopak-lopak jalan kat situ.. salah satunya ialah longkang besar.. longkang tu pula agaknya jkr lupa nak pasang besi pengadang.. pastu ada la sorang budak nie sibuk dok sembang2 dpn aku.. aku rasa budak nie mcm menghalang aku nak jalan je.. rasa geram pula dengan budak ni.. tak dan berapa minit aku nampak budak nie dengan automatiknya turun bawah tanah.. rupa-rupanya budak nie dah jatuh sambil berdiri.. akibat tersalah landing, maka gigi dia tersangkut pada tembok simen tue.. yg aku ingat habis gigi depan semua patah.. ngilu aku tengok.. tapi mcm biasa aku tengok je.. aku pun tak terfikir nak tolong budak tue keluar dari longkang besar tue.. aku cuma ketawa kecil.. hehe.. sekali fikir kesian pula kat dia.. tapi nasib baik aku tak potong budak tue sebelum tue.. kalau tak, yg duduk dlm longkang tue mungkin aku kot.. ish.. nasib baik.. ada hikmah tue..
Tapi aku masih tak dapat lupa peristiwa tadi la.. hehe..

2 comments:

  1. ello..buah nangka ni dah masak ranum..rasanyer leh tukar entri buah lain kot..

    ReplyDelete
  2. wafa..
    Dia kan sibuk mengembara.. mana ada masa nak apdet blog.. hu hu~

    ReplyDelete